Έξι υπηρεσίες που μπορούν να… απογειώσουν το ξενοδοχείο σας

Από www.supply.gr

Εάν σταθούμε στη σημαντικότερη επένδυση για κάθε μορφή επιχείρησης εστίασης ή HORECA, δεν μπορούμε παρά να επικαλεστούμε τη φράση του ιδρυτή των Hilton, Conrad Hilton: «Τα τρία πιο σημαντικά πράγματα για ένα ξενοδοχείο είναι: location, location, location!». Ωστόσο η τοποθεσία είναι ένας από τους παράγοντες που μπορούν εν πολλοίς να καθορίσουν την επιτυχία μίας ξενοδοχειακής μονάδας.

Του Γιώργου Λαμπίρη

Για όλους τους υπόλοιπους καθώς για τον τρόπο με τον οποίο οφείλει να διαχειριστεί την επιχείρησή του ένας επιχειρηματίας, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα του HORECA, τις απαντήσεις δίνει ο καθηγητής στην Ανώτερη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων της Ρόδου, Γιώργος Κοτίνης, μιλώντας στο supply.gr.

«Καλό θα ήταν οι επιχειρήσεις να δώσουν βάρος στην αναβάθμιση των υπηρεσιών και των προϊόντων που προσφέρουν», σημειώνει καταρχάς ο κύριος Κοτίνης.

«Αυτός είναι ένας τρόπος να αντεπεξέλθει κάποιος στον ανταγωνισμό που επικρατεί τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Και η απάντηση στο ερώτημα, γιατί να προτιμήσει κάποιος τον ελληνικό τουρισμό από αυτόν της Ισπανίας, της Ιταλίας ή της Τουρκίας», συμπληρώνει.

Η τεχνολογία που διαρκώς μεταλλάσσεται

Όπως τονίζει, είναι ιδιαίτερα σημαντική η εκπαίδευση του προσωπικού. «Είτε αφορά σε ατομικές επιχειρήσεις, είτε σε ξενοδοχειακούς ομίλους. Ιδιαίτερα βαρύτητα επίσης έχει η επένδυση σε νέες τεχνολογίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα δεδομένα μεταλλάσσονται τόσο γρήγορα, που ακόμα και οι επαγγελματίες δεν προλαβαίνουν να ενημερωθούν για τα προϊόντα που έχουν στη διάθεσή τους».

Οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές φαγητού

Ως παράδειγμα των τεχνολογικών εξελίξεων αναφέρει τους τρισδιάστατους εκτυπωτές φαγητού, οι οποίοι όπως εξηγεί έχουν τη δυνατότητα, αφού εισάγουμε τα υλικά και το σχέδιο του πιάτου που επιθυμούμε, να παράγουν ένα επιδόρπιο ή κάποιο πιάτο, το οποίο θα σερβίρουμε έτοιμο στον πελάτη. «Πριν από δέκα χρόνια ο σερβιτόρος έπρεπε να πάει με το μπλοκάκι του, να καταγράψει την παραγγελία του πελάτη, να επιστρέψει στο μπαρ ή στην κουζίνα, να αφήσει το αντίτυπο της παραγγελίας και στη συνέχεια να παραλάβει το πιάτο. Πλέον με τις συσκευές αυτόματης παραγγελιοληψίας η παραγγελία βρίσκεται σε εξέλιξη από τη στιγμή που φεύγει από τα χέρια του ενώπιον του πελάτη», εξηγεί ο κύριος Κοτίνης.

Ανακαίνιση

Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση ενός ξενοδοχείου, επισημαίνει ότι «περίπου κάθε δέκα χρόνια είναι απαραίτητη η ανακαίνιση των εγκαταστάσεων, τόσο σε επίπεδο διακόσμησης, όσο και σε επίπεδο εξοπλισμού».

Ενέργεια και ανανεώσιμες πηγές

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, σημειώνει ότι σε βάθος δεκαετίας επιτυγχάνεται η απόσβεσή του με αποτέλεσμα οι επιχειρηματίες να εμφανίζουν κέρδη εντός 12, 13 ή 14 ετών. «Εάν όμως η τεχνολογία έχει εξελιχθεί, προσφέροντας τη δυνατότητα να μειώσουμε το ενεργειακό κόστος, καλό θα ήταν να την ακολουθήσουμε. Ένα παράδειγμα είναι οι ενεργειακοί φούρνοι, οι οποίοι προσφέρουν τη δυνατότητα μειωμένης κατανάλωσης κατά 30%».

«Ένας ακόμα δρόμος για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, είναι η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας», προσθέτει.

Η σχέση του πελάτη με την επιχείρηση

Σχολιάζοντας τη σχέση του πελάτη με την επιχείρηση, ο κύριος Κοτίνης εξηγεί ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει για το χαρακτήρα που επιθυμεί να προσδώσει στην επιχείρησή του. «Από εκεί και ύστερα οφείλει να «επικοινωνεί» το όραμα του επιχειρηματία με τις ανάγκες των πελατών».

Επαναπροσδιορισμός της στρατηγικής

«Επιπλέον θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τη στρατηγική μας. Δεν σημαίνει ότι αυτό που ξεκινήσαμε θα ανταποκρίνεται για πάντα στις ανάγκες των πελατών μας».

«Θα σας δώσω σχετικά ένα παράδειγμα: Ένας επιχειρηματίας ζήτησε πρόσφατα τη συμβουλή μου. Είχε ανοίξει wine bar, ωστόσο όλοι οι πελάτες παράγγελναν ουίσκι. Παρά το γεγονός ότι διαθέτει 200 ετικέτες κρασιού, κανένας δεν κατανάλωνε το προϊόν που εκείνος διέθετε. Ο λόγος είναι ότι η μουσική που ακούγεται στο μαγαζί του είναι ελαφρολαϊκά και λαϊκά, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με το προϊόν που θέλει να προωθήσει».

«Ένα ακόμα παράδειγμα είναι ένας ξενοδόχος, ο οποίος διατηρεί σαλέ σε  περιοχή της Ελλάδας με υψόμετρο. Να τονίσω ότι δεν είναι παραθαλάσσιες οι εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου. Ωστόσο εκείνος στο μενού διέθετε γαρίδες. Το ερώτημα που τίθεται είναι, ποιος θα κάνει 50 χιλιόμετρα να φτάσει στο βουνό για να φάει γαρίδες;», όπως λέει ο κύριος Κοτίνης.

Leave a Reply